HAVASEN’in kuruluşunun ana sebebi , temsilde adaletin sağlanmaması, çalışanların hak kayıpları ve bunların savunulmaması olmuştur. Özellikle 25. Dönem TİS ve ardından FTL’in yürürlüğe konulması, TİS’in fiilen uygulanmaması ve bu TİS’i yapan sendikanın umursamaz tutumu neticesinde kaybettiklerimizi hatırlayalım:

 

1. Yatı istasyonunda 12 saat dinlenme, 10 saate düştü. Maksimum görev süresi için hesaplanan +30 dakika kalktı.

2. Haftalık 30 saat uçuş limiti kalktı.

3. Tadil protokol ile 24 saat kuralı kalktı.

4. Dar gövde için ER boşu (dar gövdenin hiçbir uçuşunda zaman farkı 4 saati geçmediği için) kalktı.

5. 4 saati geçen açık mesai için otel tahsisi iptal oldu (6 saat oldu).

6. Part-A, 7.kısıma eklenen “temporary accommodation” ile aynı odada 2 kişi kalmanın yolu açıldı.

7. 6 gün uçuştan sonra 1 gün off iptal oldu.

8. 4 sektör maksimum faaliyet iptal oldu 5. sektör olarak pas görevlendirmeler başladı.

9. Homebase’de SKPK beklenir oldu.

10. Dinlenme süresi içinde planlama tebliğ yapılır oldu.

11. 4 adet maksimum C kategori meydan uçuşu uygulanmaz oldu.

12. Reserve görevlerinden Home standby planlaması standart oldu. Standby görevine 90 dakika içinde gelmeyene aksaklık girilmeye başlandı.

13. Tadil protokol ile “aynı gün içinde 2 görev verilemez” kuralı, kelime oyunu ile “başlatılmaz” olarak değiştirilip aynı gün görevden gelip evden başka göreve gitmek normal oldu.

14. Konaklama meydanlarında aynı gün bile 2 görev verilmeye başlandı.

15. Gece başlayıp sabaha kadar devam eden 4 sektör uçuşlar başladı. (Bazısı C kategori meydan).

16. Yaz izni yıllık kotası ekip planlanlama tarafından düşürüldü, Eylül-Ekim-Mart-Nisan aylarında yaz izni kullanmak normal oldu. 4-5 yıldır bu aylarda izin kullanan ekibe Carmen sisteminin adaletli olduğu iddia edildi, itirazlarına gülünüp geçildi.

17. Kurala uymayan uçuşu kabul etmeyen (rica edilen) ekipleri, SAW’dan uçuş planlayarak terbiye etmek standart oldu.

18. Türk Metal sendikası %26 gibi zam oranı ile işveren ile anlaşırken, %3, %4 zam oranı ile anlaşmak yüzyılın başarısı oldu.

19. Boş günlerimizde hastalanır, boş günümüzde iyileşir olduk. Hayatımız 8 karelik boş günlerden ibaret oldu. Boeing filosunda 17 karelik yatılar standart oldu.

20. Son bacakta yapılan pas uçuş, görev süresinden çıkarılıp Görev süresi azaltılarak daha fazla uçuş verilir oldu.

21. Yasal hakkımız olan mazeret izinlerinden maaş kesintisi yapılır oldu.

22. Gece geç biten veya geceye değen uçuşdan sonra 05.00-07.00 arasında başlayan görev verilemez kuralına dayanarak 04.45 de başlayan uçuş verilir oldu.

23. Boş günler (IBB), dinlenmeden sonra başlatılabilirken, ki dinlenme süreleri göreve ait olduğu için görev gibi değerlendirilirdi. Önce TİS’de dinlenme süresi boş güne girebilir diye imza atıldı, sonra tadil protokolü ile 21:00z yani 24:00 lokal saatte uçuş görev süresi bitirilerek boş gün (IBB) başlatılır oldu.

24. 23.50 lokalde biten görevin ardından 2 boş verip dönüşünde de 00.10 lokalde başlayan görev standart oldu.